Reklama
Reklama

Prawidłowe odżywianie – żelazne zasady tworzenia jadłospisu

Prawidłowe odżywianie – żelazne zasady tworzenia jadłospisu Prawidłowe odżywianie – żelazne zasady tworzenia jadłospisu

Justyna Sałkowska

26lipca2015

Pamiętasz o nich?

Czujesz, że twoja dieta nie jest idealna? Często zdarzają ci się małe „grzeszki”? Mamy tak samo! Specjalnie dla ciebie przygotowałyśmy spis najważniejszych zasad dotyczących zdrowego odżywiania. Dzięki nim nie będziesz już więcej popełniała żywieniowych błędów.

 

Prawidłowe odżywianie? Dbaj o regularność!

 

Zdarza ci się zapomnieć o obiedzie? Często wychodzisz z domu bez śniadania? To ogromny błąd. Dla twojego organizmu ważna jest regularność spożywanych posiłków. Powinnaś zadbać o to, by codziennie zjadać ich około 5, w tym 3 posiłki główne oraz 2 przekąski. Dzięki temu zapewnisz sobie stały dopływ energii i wyeliminujesz napady wilczego głodu, które często kończą się całkowitym wyczyszczeniem lodówki. Brzmi znajomo? :)

 

Prawidłowe odżywianie a ilość spożywanych warzyw i owoców

 

Niestety, ilość warzyw spożywanych przez Polaków nadal nie jest wystarczająca. Często stanowią one jedynie dodatek do smażonego na głębokim tłuszczu kotlecika schabowego. Idealnym rozwiązaniem jest gotowanie na parze, ponieważ wówczas warzywa nie tracą swoich właściwości odżywczych. Zawierają one mnóstwo witamin i błonnika, dzięki czemu mają kolosalny wpływ na ludzkie zdrowie. Do diety koniecznie należy wprowadzić też owoce, jednak z uwagi na obecność cukrów prostych, nie można ich jadać bez ograniczeń, zwłaszcza jeśli walczy się ze zbędnymi kilogramami.

 

Prawidłowe odżywianie – jedz kasze!

 

Kasze znowu wracają do łask! Włącz do swojego jadłospisu najzdrowszą kaszę – jaglaną, która jest wolna od glutenu, doskonale rozgrzewa i znakomicie działa na stan włosów i skóry, ponieważ zawiera dużą ilość witaminy E i krzemu. Ponadto, bardzo polecana jest też popularna w Polsce kasza gryczana. Kasze są źródłem błonnika, dlatego wspomagają pracę układu trawiennego oraz zapewniają długotrwałe uczucie sytości.

 

Prawidłowe żywienie – czemu nie powinnaś tyle solić?

 

Sól to główna przyprawa, której używasz? Zmień to! Jest ona w prawdzie niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu, jednak jej nadmiar może być dla niego szkodliwy, dlatego postaraj się wykorzystywać też inne przyprawy, na przykład czarny pieprz czy zioła prowansalskie. Zrezygnuj ponadto z gotowych mieszanek, które w dużej mierze bazują właśni na soli.

l
Reklama
Khloe Kardashian jest wierna dietet...
Khloe Kardashian jest wierna dietetycznym płatkom Kashi's GoLean zalanych 2% mlekiem i filiżance kawy.

Polecamy również

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama

Najpopularniejsze

Reklama