Reklama
Reklama

Dlaczego nigdy nie powinnaś trenować na kacu?

Dlaczego nigdy nie powinnaś trenować na kacu? fot. iStock
TAGI: kac trening

Anna Mierzejewska

13czerwca2018

Możesz sobie odpuścić spokojnie odpuścić.

Z założenia to wydaje się niezłym pomysłem, w końcu "na kaca najlepsza jest praca". Oczywiście, nie wszyscy są miłośnikami takiego rozwiązania. Część z nas woli kacowanie w stylu "Netflix & chill". Badania pokazują jednak, że wielu ludzi, chcąc zmyć grzechy dnia poprzedniego, decyduje się właśnie na trening. Czy to dobre rozwiązanie? Z pomocą przychodzą kolejni badacze, którzy twierdzą jednoznacznie: nie!

 

Tak więc, pocenie się na kaca, a zatem również wypacanie toksyn wcale nie jest takie zdrowe. Dlaczego? Otóż dlatego, że picie alkoholu prowadzi do odwodnienia. A więc trenując po nocy suto zakrapianej alkoholem, dodatkowo tracimy wodę, której w tym momencie nasz organizm najbardziej potrzebuje. To wszystko sprawia, że ćwiczenia fizyczne stają się znacznie bardziej wyczerpujące. Nieuniknione są więc takie dolegliwości, jak: zmęczenie, bóle ciała i możliwe mdłości, które przecież towarzyszą kacowi, a które aktywność w takich momentach może dodatkowo spotęgować. 

 

17 najlepszych sposobów, żeby uniknąć kaca

 

Mila Lazaar, szef HIIT w londyńskim studio fitness Another_Space, wyjaśnia, że ​​nasze ciała są bardziej podatne na zmęczenie podczas ćwiczeń z powodu niskiego poziomu cukru we krwi. "Może to pogorszyć koordynację, co oznacza, że ​​jesteśmy bardziej narażeni na obrażenia" - powiedziała w rozmowie z The Independent. Streetz dodaje, że może to wynikać ze sposobu, w jaki alkohol jest trawiony w organizmie: "Produkty uboczne rozkładu alkoholu w organizmie są wydalane z potem jako toksyna". "Przy tym, jest on uwalniany w większym stężeniu, jeśli ciało jest odwodnione, co może prowadzić do skurczów, napięć i urazów." Streetz dodaje, że alkohol spowalnia również syntezę białka w organizmie, czyli proces biologiczny, w którym komórki budują nowe białko, a zatem także mięśnie.

 

Podsumowując, trening po imprezie może być znacznie mniej korzystny niż zazwyczaj, a nawet może przynieść więcej szkody niż pożytku. Jeśli więc cierpisz na niektóre cięższe dolegliwości wywołane przez kaca - zawroty głowy, drżenie, bóle głowy i wymioty - sesja gimnastyczna powinna być ostatnią rzeczą w twoim grafiku. 

 

 

 

 

Reklama
Reklama
Jeżeli facet zachowuje się wobec ci...
Jeżeli facet zachowuje się wobec ciebie w taki sposób, nie czekaj, aż nazwie cię swoją dziewczyną, bo to nigdy się nie stanie...   Wszystkie zdjęcia: iStock

Polecamy również

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama

Najpopularniejsze

Reklama