Reklama
Reklama

6 negatywnych skutków spożywania cukru!

6 negatywnych skutków spożywania cukru! fot. istock.com

Katarzyna Lemanowicz

12grudnia2018

O niektórych mogłaś nie wiedzieć

Cukier i wszystkie co słodkie smakuje tak przyjemnie. Kiedy chcemy sobie poprawić humor, kiedy chcemy „coś” zjeść pierwsze po co sięgamy to właśnie słodycze.

Jedno jest pewne, spożywanie słodkich pokarmów niestety nie jest dla naszego organizmu najlepszym wyjściem. Zbyt dużo rafinowanego cukru w diecie prowadzi do przybierania na wadze. Ale też…

WPŁYWA NA NASTRÓJ

Żeby się skoncentrować, twój mózg wymaga stałego dostarczania energii w postaci glukozy z węglowodanów. Najlepiej, kiedy ta energia pochodzi z węglowodanów złożonych. Jednak w chwili gdy nagle potrzebujesz porządnego kopniaka energetycznego sięgasz głównie po te proste pochodzące ze słodyczy. Następuje szybki wzrost poziomu cukru we krwi ale i równie szybki spadek. Co z kolei prowadzi do nagłego spadku nastroju i zmęczenia. Wybieraj węglowodany złożone, pochodzące ze zbóż pełnoziarnistych.

PRZYSPIESZA STARZENIE

To co jemy wpływa na procesy regeneracyjne naszego organizmu, między innymi na to w jakiej kondycji i jak starzeje się nasza skóra. Wiele badań naukowych potwierdza, że cukier powoduje starzenie się skóry, wywołując niepożądane reakcje w całym ciele. Cząsteczki cukru wiążą się z kolagenem w naszej skórze i uczestniczą w procesie zwanym glikacją. A ta z kolei powoduje stany zapalne, które rozbijają kolagen powodując zmarszczki i utratę elastyczności skóry. W konsekwencji prowadzi to do większej podatności na uszkodzenia, powstawania zmarszczek i zwiotczenia skóry.

NEGATYWNY WPŁYW NA KONDYCJĘ

Dosłownie wszystko co jesz i pijesz ma wpływ na to jak funkcjonujesz. Czy masz siłę, energię czy niekoniecznie. Oczywiście, węglowodany są niezbędne do uzyskania energii, ale te proste, a szczególnie te pełne cukru nie mają żadnych wartości odżywczych. Dlatego batoniki, cukierki, ciasteczka – te rzeczy nie dostarczają tobie jakichkolwiek składników, które wspomagałyby twoją kondycję, to, żebyś ćwiczyła lepiej, szybciej, czy mocniej. Są zbędne!

ZŁY STAN SKÓRY

Żywność o wysokim indeksie glikemicznym powoduje, że poziom cukru we krwi szybko wzrasta i równie szybko powoduje wzrost poziomu insuliny. A to prowadzi do szkodliwych zmian hormonalnych, które między innymi mogą nasilać powstawanie zmian skórnych, trądziku. Szczególnie jeśli masz problemy skórne, wybieraj żywność o niskim indeksie glikemicznym. Postaw na produkty bogate w witaminy z grupy B oraz na prebiotyki.

WIĘKSZA SZANSA NA INFEKCJE INTYMNE

Zła dieta, a szczególnie ta bogata w cukry „karmi” grzyby z rodzaju candida, a te z kolei są odpowiedzialne za rozwój infekcji intymnych. Więc, jeśli cierpisz na tego typu przypadłość oceń swoją dietę i zrezygnuj z cukrów.

CIĄGŁY GŁÓD

Już wspominałyśmy powyżej, słodycze, cukry proste, nie mają żadnej wartości odżywczej. Poza zbędnymi kaloriami nie dostarczają nam nic cennego. Owszem szybko „zapychają” ale nie utrzymują uczucia sytości na długo. Zwróć uwagę, czy nie jest tak przypadkiem, że dosłownie chwilę po zjedzeniu pączka czujesz głód i z chęcią sięgnęłabyś po kolejnego…?

Reklama

Polecamy również

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama

Najpopularniejsze

Reklama