Reklama
Reklama

4 proste sposoby na zwiększenie odporności organizmu

4 proste sposoby na zwiększenie odporności organizmu fot. istock.com

Joanna Mroczkowska

05grudnia2018

W szczególności jest to przydatne zimą!

Naturalne sposoby na odporność

W szczególności zimą nasz organizm potrzebuje wzmocnienia, by nie dać się sezonowym infekcjom i ogólnemu osłabieniu, spowodowanym nieprzyjazną aurą pogodową i brakiem słońca. Mamy dla was 4 proste sposoby na polepszenie samopoczucia i kondycji naszego organizmu.

1. Dodawaj czosnek do wszystkiego

Może to nie jest najlepszy sposób na rozpalenie faceta w łóżku, ale czosnek jest dobry dosłownie na wszystko inne. Czosnek jest naturalnym antybiotykiem o właściwościach przeciwwirusowych, przeciwbakteryjnych i przeciwgrzybiczych, dzięki czemu jest wszechstronnym wzmacniaczem odporności. Aktywne składniki czosnku – allicyny, uwalniane są po zmiażdżeniu cebulek, aby zmaksymalizować jego moc zmiażdżyć czosnek, a następnie pozostawić go na 10 minut przed spożyciem. Jeśli przeraża was jego zapach, czosnek zimą można stosować również w formie bezzapachowych suplementów.

2. Zdrowe wnętrze

Wbrew pozorom jednym z najważniejszych aspektów naszej odporności są... zdrowie wnętrzności. Tak, nasze jelita w 70-80% odpowiadają za kondycję naszego układu odpornościowego. Możesz się wzmocnić, zwiększając poziom „przyjaznych bakterii” w przewodzie pokarmowym za pomocą suplementu probiotycznego o dużej sile działania lub sfermentowanych pokarmów, takich jak kiszona kapusta, miso, tempeh czy probiotyczny jogurt naturalny.

3. Po prostu imbir

Wykazano, że świeży korzeń imbiru ma niezwykle silne właściwości przeciwutleniające, przeciwzapalne i przeciwdrobnoustrojowe. Herbata imbirowa działa cuda w czasie pierwszych chwil przeziębienia. Herbata z imbirem rozgrzewa cię od środka. Imbir wspomaga również potliwość, która może pomóc w obniżeniu gorączki, ochłodzić organizm i przyspieszyć eliminację toksyn z systemu.

4. Witamina D

Nasz organizm dzięki promieniom słonecznym sam produkuje witaminę D pod skórą, ale w rzeczywistości w miesiącach zimowych duża liczba nas w Polsce wykazuje jej niedobór. Witamina D odgrywa ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu naszego układu odpornościowego, ale także jej niski poziom powiązany jest ze złym nastrojem i depresją.

Reklama
Reklama

Polecamy również

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama

Najpopularniejsze

Reklama