Reklama
Reklama

Te trzy ćwiczenia pomagają w walce z depresją!

Te trzy ćwiczenia pomagają w walce z depresją! fot. istock.com

Paula Konieczny

10kwietnia2019

Przeczytaj jakie aktywności wybrać by pokonać tę chorobę.

Dla osoby cierpiącej na depresję często wyzwaniem jest codzienne wstanie z łóżka. Ale to właśnie ruch jest cudownym lekarstwem, które pomoże ci w walce z tą ciężką chorobą. To właśnie podczas ćwiczeń nasz mózg zaczyna produkować endorfiny, nazywane hormonami szczęścia, które znacząco redukują negatywne emocje i poprawiają nastrój.

Oczywiście, depresja to choroba, w której leczeniu potrzebny jest specjalista. Natomiast jedno jest pewne, ruch, aktywność fizyczna działa cuda. 

Specjaliści podkreślają też, że podczas wysiłku, w miarę jak nasze ciało się męczy, mózg staje się spokojniejszy i pozwala jaśniej myśleć. Ćwiczenia mogą być więc dobrą okazją do oczyszczenia umysłu.

Pojęcie aktywności fizycznej jest jednak bardzo szerokie i mieści pod sobą wiele rodzajów ćwiczeń. Warto więc wypunktować, które są najefektywniejsze w walce z depresją.

Trzy typy aktywności fizycznej pomagające leczyć depresję

Spacerowanie na świeżym powietrzu

Nieprawdą jest, że podczas wysiłku musimy dać sobie konkretny wycisk, aby przyniósł efekty. Czasami jest zupełnie odwrotnie. Ciężkie ćwiczenia mogą wyzwalać kortyzol, inaczej hormon stresu, który często występuje u osób cierpiących na depresję. Z tego powodu specjaliści polecają lżejsze i proste aktywności. Fantastycznym sposobem na walkę z depresją może być zwykły spacer na świeżym powietrzu. Powolne spacerowanie pomaga zrelaksować się naszemu ciału i umysłowi.

Badania naukowe sugerują, że ćwiczenia na świeżym powietrzu mogą być równie skuteczne jak leki przeciwdepresyjne w leczeniu łagodnej depresji.

„Kolory, dźwięki i zapachy, które znajdują się na zewnątrz, pobudzają nasze zmysły, a bycie w stałym kontakcie społecznym z ludźmi może pomóc zwiększyć poczucie własnej wartości i zmniejszyć samotność” - wyjaśniają specjaliści.

Bieganie

Bieganie jest jednym z tych ćwiczeń, z których po pewnym czasie zaczynamy czerpać satysfakcję, widząc jak z każdym kolejnym treningiem poprawia się nasza kondycja. Pomaga także skupić się na wyznaczonym celu i dążeniu do jego osiągnięcia. Nie wymaga też od nas nakładów finansowych, czy specjalnych umiejętności. I podobnie jak spacer, bieganie na świeżym powietrzu pozwala nam cieszyć się otoczeniem.

Ćwiczenia grupowe

Osoby z depresją mają tendencję do izolowania się od towarzystwa innych. Nie pomoże nam to jednak w zwalczeniu choroby, a wręcz przeciwnie. Dlatego niezwykle pomocne mogą okazać się zajęcia grupowe, które zapewnią nam nie tylko ruch, ale także towarzystwo.

Reklama

Polecane wideo

Polecamy również

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama

Najpopularniejsze

Reklama