Reklama
Reklama

Magia Świąt - 4 grudnia - zobacz co przygotowałyśmy dzisiaj!

Magia Świąt - 4 grudnia - zobacz co przygotowałyśmy dzisiaj! fot. istock.com
TAGI:

Katarzyna Lemanowicz

04grudnia2018

COSMO ŚWIĘTA

Temat trochę może nietypowy jak na czas przygotowywania się do Świąt, ale z drugiej strony nie ma co odkładać planów na nowy rok i jeśli chcesz coś zmienić zrób to teraz. Pamiętasz jak pisałyśmy czym jest kalendarz adwentowy i o co w tym czasie chodzi? Że warto powziąć choć jedno postanowienie i wytrzymać w nim do "pierwszej gwiazdki".

Na czym nam, kobietą zależy najbardziej? Oczywiście ogólne szczęściem, przystojny facet przy boku? Chyba każda z nas chce wyglądać dobrze i czuć się we własnym ciele wyśmienicie. Jednym z najczęściej wskazywanych "mankamentów" figury jest... wystający brzuszek. Dlatego drogie COSMO GIRLS, przygotowałyśmy dla was przewodnik na to...

Jak wyszczuplić brzuch bez ćwiczeń?

Odchudzanie, zdrowy styl życia, utrata tłuszczyku z brzucha wcale nie jest łatwym zadaniem. To ciężka i żmudna praca, a przede wszystkim zmiana i wypracowanie zdrowych (codziennych) nawyków.

Czy niezbędne są wielogodzinne treningi po to by cieszyć się idealnym brzuchem…? Nic bardziej mylnego. Możesz stracić tłuszczyk z brzucha bez wykonywania ćwiczeń. Dużo prawdy jest w powiedzeniu, że brzuch robimy w kuchni. Na stałe do swojego planu dnia wprowadź te 7 sposobów, dzięki którym pozbędziesz się „oponki” raz na zawsze…

ZDROWY DEFICYT KALORII

Ogólnie rzecz ujmując, utrata kilogramów/tłuszczu polega na deficycie kalorii. Dostosuj plan posiłków do swoich potrzeb. Zacznij liczyć kalorie – to jednostki energii, a kiedy jesz ich za dużo twoje ciało przechowuje ją w postaci tłuszczu. Żeby stracić ten tłuszcz, musisz go spalić w postaci treningu. Kluczem jest jedzenie mniej i zdrowiej oraz wprowadzenie treningu. Zapisuj jakie posiłki codziennie spożywasz, eliminuj te niepotrzebne i niezdrowe. Jeśli będzie to dla ciebie pomocne używaj aplikacji, np. Fitatu Licznik Kalori i Dieta, VitaScale kalkulator kalorii i wymienników, czy MyFitnessPal. To ile kalorii spożywasz dziennie zależy głównie od ciebie, ale pamiętaj nie popadaj w skrajności i nie możesz zejść poniżej minimalnego zapotrzebowania, czyli PPM (podstawowej przemiany materii = 24h x waga).

JEDZ POKARMY WALCZĄCE Z TŁUSZCZEM

Istnieje grupa produktów, które pomagają pozbyć się tłuszczu z brzucha. Wybierz jagody, jajka, źródło chudego białka: ryby, tofu, ziarna oraz te, które zawierają jednoniesycone kwasy tłuszczowe: orzechy, awokado i oliwa z oliwek.

PIJ MNÓSTWO WODY

Najlepiej zaopatrz się w butelkę wielokrotnego użytku, np. z filtrem lub ze specjalnym wkładem na lód i cytrusy. Woda pomaga oczyścić organizm z toksyn, chroni przed odwodnieniem i w końcowym efekcie pomaga schudnąć. Dodatkowo woda ma zbawienny wpływ na kondycję skóry, dodaje energii i siły do działania.

NIE JEDZ PRZETWORZONEJ ŻYWNOŚCI

Tak, jeśli poważnie myślisz o schudnięciu i chcesz raz na zawsze pozbyć się oponki z brzucha zapomnij o smażonym jedzeniu, fast-foodach, wysoko przetworzonej żywności, chipsach czy słodyczach. To co jesz to tak naprawdę inwestycja na twoje dalsze życie i zapewnienie sobie dobrej kondycji, zdrowia, siły i smukłej i zdrowej sylwetki. Postaw na dobrej jakości białko, węglowodany złożone, zdrowy tłuszcz podczas każdego głównego posiłku. Jedz dużo warzyw i owoców, a jeśli masz ochotę na „coś słodkiego” zrób sama na przykład batony na bazie płatków owsianych, miodu, suszonych owoców i orzechów.

ZREZYGNUJ Z ALKOHOLU I SŁODYCZY

Przynajmniej na początek. Oczywiście, wielokrotnie to powtarzamy, że nic się nie stanie jeśli raz na jakiś czas wypijesz kieliszek wina, drinka czy piwo. Ale jeśli chcesz zrzucić zbędne kilogramy, a szczególnie tłuszczyk z brzucha musisz mocno ograniczyć alkohol i słodycze (głównie te gotowe, kupowane w sklepie). Wysokie spożycie alkoholu i cukru rafinowanego wiąże się ze zwiększoną otyłością brzuszną – to potwierdzone naukowo. Unikaj też ulubionych napojów gazowanych i tych dodatkowo dosładzanych. Wybierz wodę z dodatkiem owoców, napary ziołowe, herbatę zieloną – opcji jest mnóstwo. Zaufaj nam, kilka tygodni detoksu od cukru i alkoholu – a twoja kondycja znacznie się poprawi.

WYPRÓBUJ POST

Może skusisz się na przetestowanie najbardziej popularnej formy przerywanego postu, czyli spożywanie wszystkich posiłków przez 8 godzin, a później poszczenie przez 16 godzin. To ty decydujesz kiedy jesz, a kiedy nie. Jedni lubią zacząć jeść od wczesnych godzin rannych, inni mogą pierwszy posiłek zjeść o 12. Decyzja należy do ciebie. W przerywanym poście nie chodzi o zjedzenie w tym 8 godzinnym oknie wszystkiego na co masz ochotę. Dietetycy podkreślają, że gdy pościsz przez 16 godzin to poziom cukru we krwi i insulina są dużo niższe, dzięki czemu metabolizm przyśpiesza i finalnie spalasz więcej tłuszczu.

RELAKS

Znajdź sposób na uwolnienie negatywnych emocji. Kumulowany stres sieje spustoszenie: źle wpływa na poziom kortyzolu, powoduje zatrzymanie tłuszczu w nieodpowiednich miejscach, szczególnie właśnie w okolicy brzucha. Daj sobie choć 5 minut oddechu w ciągu dnia: zamknij oczy, włącz ulubioną muzykę i głęboko oddychaj. W tym czasie wyłącz telefon. Masz trochę więcej czasu? Może warto przeczytać chociaż kilka stron ulubionej książki, pójść popływać na basenie, czy udać się na krótką sesję do sauny? Zapamiętaj im bardziej czujesz się zrelaksowana, tym szybciej schudniesz!

Reklama
Reklama

Polecane wideo

Polecamy również

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama

Najpopularniejsze

Reklama