Reklama
Reklama

Ta marka wprowadziła wyjątkowy sposób na ochronę środowiska!

Ta marka wprowadziła wyjątkowy sposób na ochronę środowiska! fot. istock.com

Katarzyna Lemanowicz

29października2018

Czy wiesz, że każdy kawałek plastiku, jaki został kiedykolwiek wyprodukowany w dalszym ciągu znajduje się w Ziemi?

Proces rozkładu tworzyw sztucznych wynosi nawet do 1000 lat. W wodach oceanicznych znajduje się już ponad 5 bilionów kawałków odpadów syntetycznych.

Każdej minuty do oceanu trafia tyle plastiku, ile jest w stanie pomieścić śmieciarka! To 60 ciężarówek pełnych śmieci w godzinę i aż 1440 w ciągu doby

Obecnie tylko 9% tworzyw sztucznych poddawanych jest recyklingowi. Chcąc to zmienić, marka KEVIN.MURPHY opracuje nowe opakowania stworzone w 100% z odzyskanego z oceanów plastiku (Ocean Waste Plastic – OWP). Od 2019 roku KEVIN.MURPHY wprowadzi na wszystkie rynki opakowania wyprodukowane z materiałów z recyklingu oceanicznych  śmieci (OWP). Tym samym firma będzie pierwszą na świecie w branży kosmetycznej, która wdroży takie rozwiązanie. Marka celowo zrezygnowała z dwuletniej wyłączności na technologię przetwarzania OWP, żeby inne marki mogły pójść jej śladem.

Butelki powstałe w procesie recyklingu odpadów oceanicznych zadebiutują w salonach na całym świecie w pierwszej połowie 2019 roku. Dzięki nowej polityce marka zapobiegnie produkcji kolejnych ton śmieci – według szacunków nawet około 360 ton rocznie.

To zmiana zainicjowana z myślą o przyszłości naszego środowiska. Zmiana, dzięki której staniemy się naprawdę przyjaźni dla Ziemi. Oczyścimy oceany dla dobra naszej planety i przyszłych pokoleń – mówi o inicjatywie Kevin Murphy, założyciel marki.

Kampania ma w swoim założeniu nie tylko wpłynąć na zredukowanie światowej produkcji plastiku, ale także rozpocząć obejmujące całą branżę kosmetyczną rozmowy na temat źródła tego problemu - sposobu bezpiecznej utylizacji odpadów.

Przemysł kosmetyczny jest bowiem jednym z czołowych producentów plastikowych opakowań.

KEVIN.MURPHY ma nadzieję zmienić panujące w branży standardy: wprowadzić pełną transparentność i otwartość na dzielenie się informacjami dotyczącymi przyjaznych dla środowiska procesów.

Decyzją Prezesa Petera McDonalda, marka celowo zrezygnowała z dwuletniej wyłączności na technologię przetwarzania OWP właśnie po to, aby inne firmy mogły pójść jej śladem.

Zobowiązanie do dbania o środowisko jest jednym z filarów KEVIN.MURPHY. Od początku istnienia marka korzysta z organicznych upraw i wykorzystuje surowce z naturalnych źródeł, dzięki czemu uzyskuje naturalnie najwyższą jakość swoich produktów. Najnowsza inicjatywa jest odzwierciedleniem niezmiennych wartości, jakie wyznaje firma i odpowiada na pilną potrzebę działania w celu ochrony oceanów i morskiej fauny i flory.


fot. Materiały prasowe

 

Reklama
Reklama

Polecane wideo

Polecamy również

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama

Najpopularniejsze

Reklama