Reklama
Reklama

Dlaczego warto biegać?

Dlaczego warto biegać? Dlaczego warto biegać?/fot. Thinkstock

Justyna Sałkowska

16listopada2015

Zastanawiasz się nad tym, dlaczego bieganie jest takie popularne? Oto odpowiedź!

Jogging to jeden z najpopularniejszych sportów. Na ulicach naszych miast można codziennie spotkać biegaczy w różnym wieku :) Chciałabyś do nich dołączyć? Jeśli nie ma jakichkolwiek przeciwwskazań zdrowotnych, nie czekaj!

 

Ile biegać, żeby schudnąć?

 

Zależy ci przede wszystkim na tym, by zrzucić zbędne kilogramy? Regularne bieganie może przynieść naprawdę zadowalające rezultaty. Jak biegać, żeby schudnąć? Zasada jest prosta – długo i wolno :) Zaleca się trening trwający dłużej niż pół godziny, ponieważ po tym czasie nasz organizm zaczyna intensywniejsze spalanie niepotrzebnego tłuszczyku. Jakie tempo powinnaś utrzymywać? Możesz kupić sobie pulsometr, by kontrolować swoje tętno. Innym sposobem jest bardzo prosty test – w czasie biegania możesz bez problemu rozmawiać? To świetnie! :) Pamiętaj, że ciało potrzebuje regeneracji, dlatego nie planuj zbyt wielu treningów w ciągu tygodnia, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz swoją joggingową przygodę.

 

Bieganie a cellulit

 

Jedną z przyczyn pojawiania się uporczywego cellulitu na naszych udach, jest siedzący tryb życia. Właśnie dlatego, jeśli chcesz się pozbyć pomarańczowej skórki, wskocz w buty do biegania. Oczywiście, najlepsze efekty daje połączenie kilku metod walki z cellulitem – aktywności fizycznej, masaży i specjalistycznych kosmetyków. Nie spodziewaj się, że już po pierwszym treningu twoje uda staną się gładsze. Cellulitu nie wypracowałyśmy w kilka tygodni, więc tak szybko się go nie pozbędziemy. Regularność to podstawa!

 

Jak poprawić kondycję?

 

Nie jest tajemnicą, że bieganie pozwala na poprawienie kondycji. Stopniowo zwiększaj długość i intensywność swoich treningów. Jeśli jesteś sportowym laikiem, nie rzucaj się od razu na głęboką wodę, planując godzinne treningi. W ten sposób możesz się łatwiej zniechęcić. Rozpisz sobie plan treningowy, odpowiadający twojemu zdrowiu i kondycji organizmu, a potem konsekwentnie się go trzymaj. Po jakimś czasie, kiedy zwiększysz już wytrzymałość swojego organizmu, możesz wypróbować treningi interwałowe.

 

l
Reklama
StellaSport dla adidas
StellaSport dla adidas

Polecamy również

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama

Najpopularniejsze

Reklama