Reklama
Reklama

Nigdy nie łam TYCH zasad na Facebooku! Są synonimem kiczu!

Nigdy nie łam TYCH zasad na Facebooku! Są synonimem kiczu! fot. iStock

Anna Mierzejewska

23listopada2017

Tak. Nadszedł czas, kiedy to zasady obowiązujące w realnym życiu przenoszą się również do mediów społecznych.

Facebook, czyli najpotężniejsza machina w Internecie (no może poza starym, poczciwym Wujkiem Google), może sprawić tyle samo pożytku, ile zła. Niestety, korzystać należy mądrze. Pamiętacie początki Internetu? Na pewno je pamiętacie. Te wszystkie slogany mówiące o tym, że Sieć może być niebezpieczna. To wciąż jest prawda! Nawet, a może szczególnie, w czasach wirtualnego ekshibicjonizmu. Pokazujemy coraz więcej - ciała, poglądów, skrawków swojego życia. I co dostajemy w zamian? To zależy. Zależy od tego, co chcemy osiągnąć i na kogo trafimy po tej osławionej "drugiej stronie". Faktem jest, że media społecznościowe bywają zwyczajnie niebezpieczne. Istnieją zatem pewne niepisane zasady, których należy przestrzegać. Jeśli nie jesteś pewna, czy je znasz, koniecznie przeczytaj do końca.

Dla odmiany bowiem, postanowiłyśmy o nich... napisać! Szczerze i bez ogródek. 

 

1. Mniej znaczy więcej

W rzeczywistości wirtualnej może nie ZAWSZE się to sprawdza, ale z całą pewnością możemy powiedzieć, że bardzo często. Masz prawo do woli dzielić się swoją twórczością, propagować dobre wzorce, wspierać akcje dobroczynne, dzielić się przemyśleniami czy piękna muzyką. Jeśli jednak chodzi o pokazywanie swojego ciała czy dzielenie się faktami z życia, należy zachować ostrożność. Nigdy nie wiesz, w jakim celu ktoś to potem wykorzysta. Fakt, że ty sama, a także bliscy ci ludzie macie dobre i czyste zamiary, nie oznacza, że ze wszystkimi ludźmi tak jest. Dlatego zanim coś opublikujesz, zastanów się, czy to może być niebezpieczne dla ciebie, o ile trafi w niepowołane ręce. Jeśli choć trochę skłaniasz się ku odpowiedzi twierdzącej, zrezygnuj. 

 

2. Zmiany statusu związku

Tę czynność wykonać można jedynie za zgodą obu stron. I mówimy tu o sytuacjach, w których właśnie się z kimś zeszłaś, ale gdy związek się zakończył. W tej drugiej też nie warto się spieszyć. Po co? Czy warto cokolwiek robić pod wpływem emocji? Poczekaj, aż te trochę opadną. Dobrze zrobi to tobie i twojemu partnerowi. 

 

3. Post=reakcja na sytuację życiową

Zerwałaś z chłopakiem lub on z tobą, pokłóciłaś się z przyjaciółką, a może straciłaś pracę? W afekcie napisałaś emocjonującego posta, w którym wylałaś cały swój żal. Stop. Skasuj. I nigdy więcej tego nie rób. Dzielenie się takimi negatywnymi emocjami w mediach społecznościowych absolutnie do niczego nie prowadzi, a tylko sprawi, że inni ocenią cię jako niestabilną emocjonalnie. Tego zaś na pewno nie chcesz.  

 


Dziewczyny dzielą się strasznymi historiami, które towarzyszyły ich rozstaniom z facetami

 

 

4. Rozróżnij oś czasu od prywatnej wiadomości

Kochannyyyy miśku, nie mogę się wprost doczekać, aż wrócisz!  na jego osi czasu wygląda źle. Po prostu. Tak emocjonalne treści wysyła się w wiadomościach prywatnych. Twoi znajomi nie muszą wiedzieć, że tęsknisz za swoim chłopakiem. Nie musisz też dzielić się żadnymi innymi intymnymi faktami z waszego życia. To powinno pozostać między wami. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reklama
Reklama

Polecane wideo

Instagram to tylko iluzja - udowadn...
Instagram to tylko iluzja - udowadnia 20-letnia Sara Puhto. Prekursorka zdrowego stylu życia daje nam niezbite dowody na to, że odpowiednia poza na fotografii wszystko zmienia...    Zresztą nie tylko poza, ale także... światło. To odpowiednie może całkowicie zmienić sposób, w jaki wychodzimy na zdjęciu. Sara wciąż to udowadnia na swoim własnym przykładzie, udostępniając zdjęcia na Instagramie, gdzie obserwuje ją blisko 180 tysięcy użytkowników. Ci najbardziej zagorzali często proszą o dość specyficzne zdjęcia. Przykład? Zestawienie fotografii, na której nasza fit-blogerka siedzi w luźnej pozycji z taką, gdzie stoi wyprostowana, napinając mięśnie. Rzecz jasna, Puhto spełniła to życzenie... >>>

Polecamy również

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama

Najpopularniejsze

Reklama