Reklama
Reklama

Popularna sieciówka dyskryminuje kobiety plus-size?

Popularna sieciówka dyskryminuje kobiety plus-size? Fot. Unsplash

Beata Dżumaga

16maja2018

Muszą płacić więcej za te same modele ubrań

Niektóre marki mają bardzo osobliwe podejście do osób noszących większe rozmiary. Nie tak dawno temu internautów oburzyła reklama odzieży dedykowanej dla osób plus-size, a reklamowanej przez… wyjątkowo szczupłe modelki. Efekt był naprawdę kuriozalny.

 

Zobacz także: Ta reklama rajstop wywołała burzę. Wiesz, dlaczego?

 

Tym razem w ogniu krytyki znalazła się marka New Look. Wszystko po tym, jak podczas zakupów jedna z klientek sklepu odkryła, że za ten sam model spodni w większym rozmiarze trzeba zapłacić więcej, niż za mniejszy rozmiar.

 

Maria Wassell zauważyła, że interesujące ją zielone spodnie w paski mają wyższą cenę w rozmiarze 18 (polskie 46) i większym. W większych rozmiarach spodnie kosztują 22,99 funtów, natomiast w rozmiarach 6-18 ich cena jest aż o 15 proc. niższa i kosztują 19,99 funtów!

 

 

Fot. newlook.com

 

Zszokowana kobieta postanowiła przyjrzeć się cenom innych ubrań oferowanych na oficjalnej, brytyjskiej stronie marki New Look. Tam odkryła, że podnoszenie cen wraz ze zwiększającym się rozmiarem to standardowa praktyka producenta. Przykładowo T-shirt w biało-zielone paski w “normalnym” rozmiarze kosztuje 9,99 funtów, a w ofercie plus-size - 12,99 funtów, czyli drożej o 30 proc.

“To jak bycie dyskryminowaną za noszenie rozmiaru plus-size, a mój rozmiar jest tylko niewiele większy niż przeciętnie. Statystyczna Brytyjka nosi rozmiar 16 [polskie 44 - przyp. red.]” - mówiła klientka w rozmowie z The Times. Z kolei w wywiadzie dla The Sun skarżyła się, że inne marki wyznają podobną filozofię. “Niektórzy sprzedawcy tłumaczą, że do wyprodukowania ubrań plus-size potrzeba więcej materiału, co zwiększa koszty. To bzdura” - emocjonowała się Maria Wassell.

 

 

Fot. newlook.com

 

To nie pierwszy przypadek, gdy New Look znalazł się w ogniu krytyki w związku z zawyżaniem cen dla klientów w większych rozmiarach. W listopadzie 2017 roku na podobną sytuację zwróciła uwagę niejaka Sarah Doherty, skarżąc się na wyższą cenę kurtki w porównaniu do cen tego samego modelu w mniejszych rozmiarach. “To zjawisko znane powszechnie w świecie blogerek plus-size jako ‘fat tax’ [podatek od nadwagi - przyp. red.]. Wiele marek myśli, że są postępowe, ponieważ oferują te same ubrania w normalnej, oraz większej rozmiarowo kolekcji, ale skoro każą płacić za nie więcej, to niszczy ich dobre intencje” - mówiła Doherty w rozmowie z portalem Huffington Post.

 

Jedna z projektantek odzieży plus-size, Anna Scholz, przekonywała, że wyższe ceny większych rozmiarowo ubrań ma związek z faktem, że do ich wyprodukowania potrzeba więcej materiału. “Nasza firma sprzedaje ubrania w rozmiarze 16-28. Gdybyśmy oferowali także mniejsze rozmiary, musiałabym sprzedawać je po innych cenach” - przekonywała projektantka.

 

Fot. newlook.com

 

Jednak, jak zauważył portal Huffington Post, wspomniane spodnie w zielone paski w wersji z dłuższymi niż normalnie nogawkami z kolekcji dla wysokich kobiet wciąż kosztują tyle samo, co ubrania w niższych rozmiarach, czyli 19,99 funtów.

 

Przedstawiciele marki New Look wygłosili już specjalne oświadczenie, w którym odnieśli się do niedawnych zarzutów. “Aby mieć pewność, że podobne różnice cenowe nie powtórzą się w przyszłości, jesteśmy w trakcie procesu sprawdzania naszej struktury cenowej kolekcji plus-size (...). Jesteśmy dumni z zakresu rozmiarów, które oferujemy naszym klientom plus-size. Szanujemy wszystkich klientów, bez względu na to, jaki mają rozmiar czy tym sylwetki” - czytamy w oświadczeniu New Look.

 

A jakie jest twoje zdanie na ten temat? Zgadzasz się z opinią, że ubrania w większych rozmiarach powinny być droższe, czy twoim zdaniem to dyskryminacja wobec osób plus-size?

 












Reklama
Reklama

Polecane wideo

Jeżeli przestałaś wydawać całą pens...
Jeżeli przestałaś wydawać całą pensję na te rzeczy, to bardzo dobrze o tobie świadczy!   Wszystkie zdjęcia: iStock

Polecamy również

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama

Najpopularniejsze

Reklama