Reklama
Reklama

Czy sport ma wpływ na seks?

Czy sport ma wpływ na seks? fot. istock.com

Izabela Cieplińska

13kwietnia2019

Wszyscy wiemy, że seks to sport, a sport to zdrowie. Dlaczego więc sportowcy nie powinni uprawiać seksu przed zawodami, a ciężarowcy słyną z problemu z erekcją? Pytamy trenera Michała Dłużniewskiego.

Korzyści płynących z uprawiania seksu i sportu jest cała masa, podobnie jak pytań dotyczących ich wpływu na siebie nawzajem. No bo skąd wywodzi się przekonanie, że tych dwóch nie należy mieszać? I czy istnieją pozycje seksualne, podczas których można stracić tyle kalorii, co podczas godzinnej przebieżki na bieżni? I jak przeżyć coreorgazm?

Czy sport wzmaga ochotę na seks? W jaki sposób?

Sport i regularne ćwiczenia zdecydowanie zwiększają ochotę na seks. Dzięki ćwiczeniom skutecznie obniżamy poziom stresu w naszym organizmie, co przyczynia się do wzrostu libido, które odpowiada za wzrost naszego popędu seksualnego. Sport również wpływa na sprawność ciała, którą możemy wykorzystać podczas łóżkowych ekscesów.

A odwrotnie, czy po intensywnym wysiłku możemy stracić ochotę na seks?

Kwestia popędu seksualnego jest indywidualna. Bardzo często po zbyt intensywnym treningu seks jest ostatnią rzeczą, na jaką mamy ochotę, ponieważ czujemy się osłabieni i zmęczeni. Jak wiadomo, podczas seksu organizm musi wykazać się siłą i wytrzymałością, dlatego po intensywnym treningu powinien mieć możliwość regeneracji, a nie podejmować kolejny wysiłek.

Badania podają, że aktywność fizyczna może wyleczyć mężczyznę z impotencji. Jak intensywnie należałoby ćwiczyć, żeby tego dokonać?

Problem z potencją dotyka wielu mężczyzn w różnym wieku. Jednak dzięki regularnym treningom osoby z obniżoną potencją mogą poradzić sobie z tym wstydliwym problemem. Istnieje kilka ćwiczeń, które doskonale wpływają na potencję mężczyzn, zwiększając produkcję testosteronu w organizmie. Mówimy o przysiadach, martwym ciągu i swingu z kettlami.

Mówi się, że np. ciężarowcy mają problemy z erekcją. Czy jest to wina dopalaczy czy samej dyscypliny sportu?

Nie znam takich statystyk, jednak wiadomo, że każdy wysiłek fizyczny, również trening mężczyzn podnoszących ciężary, sprzyja produkcji testosteronu w organizmie, co niweluje problemy z erekcją. Problem z potencją i erekcją pojawia się głównie u osób stosujących doping. Podając testosteron w zastrzykach, obniżamy jego naturalną i samodzielną produkcję w organizmie.

Przejdźmy do tematu owianego tajemnicą: dlaczego piłkarzom odradza się uprawianie seksu przed ważnym meczem?

Bardzo często sportowcy oraz ich trenerzy zastanawiają się, czy seks przed ważnym wydarzeniem sportowym obniża sprawność organizmu. Teorii jest wiele, coraz częściej trenerzy piłki nożnej zabraniają współżycia na co najmniej tydzień przed rywalizacją. Uważam, że chodzi w tym wypadku o „głowę”, a dokładniej o spokój psychiczny, koncentrację i skupienie. Seks jest bardzo angażującą czynnością zarówno fizycznie, jak i emocjonalnie, dlatego warto z niego zrezygnować, jeżeli chcemy w pełni skupić się na powierzonych nam obowiązkach.

Jakie dyscypliny sportowe mają najlepszy wpływ na dobry seks i odwrotnie, na jakie dyscypliny seks wpływa najlepiej?

Każda dyscyplina sportowa, uprawiana profesjonalnie lub hobbistycznie, ma dobry wpływ na aktywność seksualną. Zarówno podczas uprawiania sportu, jak i podczas seksu pracujemy nad rytmiką naszego oddechu i stabilnością ciała. Aktualnie najpopularniejszymi sportami polecanymi na ogólne poprawienie kondycji są m.in. bieganie i crossfit.

Jakie pozycje seksualne pozwalają stracić najwięcej kalorii?

Nie ma jednej, wybranej pozycji, która spala największą ilość kalorii. Istotą w spalaniu jest jak największa liczba zaangażowanych mięśni ciała. Dobrymi pozycjami z pewnością będą: pozycja od tyłu, która angażuje w pełni mięśnie nóg, pozycja na stojąco, która głównie angażuje mięśnie ramion, rąk i nóg, oraz pozycja odwrócony jeździec, która wspomaga pracę mięśni czworogłowych i pośladków.

Jak działa mechanizm coreorgazmu i czy jest to często występujące zjawisko?

Coreorgazm to kobiecy orgazm podczas ćwiczeń i dotyczy on kobiet o silnych mięśniach miednicy. Zjawisko to jest bardzo rzadkie, jednak możliwe. Osobiście nie znam żadnej kobiety, która by doświadczyła coreorgazmu , czy też chwaliła się takimi przeżyciami. Warto pamiętać, że trenujemy dla zdrowia i energii witalnej. a wzmożony popęd seksualny, dobry seks i orgazmy są skutkiem naszej sprawności i wysiłku fizycznego.

Reklama

Polecane wideo

Polecamy również

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama

Najpopularniejsze

Reklama