Reklama
Reklama

Negatywne reakcje gwiazd na kampanię edukacyjną Anji Rubik!

Negatywne reakcje gwiazd na kampanię edukacyjną Anji Rubik! fot. instagram.com/anja_rubik

Anna Mierzejewska

14listopada2017

Komu nie spodobały się spoty reklamowe, mające na celu uświadomienie polskiego społeczeństwa?

Anja Rubik jakiś czas temu postanowiła zająć się seksualną edukacją Polaków i we współpracy z magazynem Wysokie Obcasy nagrała serię filmów poruszających najbardziej nurtujące tematy. O masturbacji, pierwszym razie, metodach antykoncepcji czy odpowiednim timingu - zarówno w seksie, jak i w miłości - opowiedzieli znani artyści, aktorzy i muzycy. Kogo konkretnie miałyśmy szansę zobaczyć w kampanii, która ruszyła 28 października? Magdalena Cielecka opowiedziała nam o testach na obecność wirusa HIV, Maffashion o antykoncepcji, Robert Biedroń o byciu gejem, a Anja Rubik o konieczności posiadania przez kobietę prezerwatywy.

 

Osobiście, kampania zrobiła na nas duże wrażenie. Uważamy też, że była nam, jako narodowi, bardzo potrzebna. Pozwoliła na nowo rozpocząć dyskusję na temat braku odpowiedniej edukacji w polskich szkołach, ale i domach. Z relacji dziewczyn i kobiet, które pisały bezpośrednio do pomysłodawczyni, naszej ulubionej modelki Rubik, wynikało, że tej wiedzy zwyczajnie nie szerzy się w taki sposób, jaki powinno się to robić. Młode dziewczyny zaś i chłopcy, stający u progu dorosłości, czują, że są zbyt mało świadomi, przez co również popełniają błędy. A po co to robić, skoro tak naprawdę moglibyśmy uczyć się na błędach innych? 

 

Oczywiście, znaleźli się także tacy, którzy kampanii nie pochwalili, a nawet ją skrytykowali. Marta Kaczyńska w swoim artykule w periodyku Sieci Prawdy prawniczka napisała:

Generalnie rzecz biorąc, mowa jest o sprawach technicznych związanych z zaspokajaniem popędu, o czym najdobitniej świadczy odcinek poświęcony masturbacji. O ryzyku uzależnienia od wskazanej czynności ani słowa. 

 

Kaczyńska zarzuciła również, że w kampanii Rubik brakuje bohatera, który mówiłby o tym, że seks bez uczuciowego oddania to droga donikąd.

 

Nie ma mowy o tym, że najbezpieczniej jest po prostu mieć jednego, stałego partnera, o małżonku nie wspominając - dodaje. 

 

5 mitów na temat facetów i seksu

 

Co ciekawe, Kaczyńska bardzo się tutaj myli. W spotach z kampanii jest o tym mowa, i to wielokrotnie. Już w pierwszej odsłonie Maciej Stuhr opowiada o tym, że seks służy pogłębieniu miłości. 

 

 

 

 

 

Do całej kampanii odniosła się również Małgorzata Terlikowska w rozmowie z Dominiką Figurską, która prowadzi obecnie portal Dziecko i Figura. O czym rozmawiały obie Panie, i w jaki sposób odniosły się do kampanii #sexedpl? Przede wszystkim, Terlikowska nie uważa, że edukacja seksualna powinna być podejmowana w szkołach. Według niej, należy pozostawić to rodzicom, których zadaniem jest przekazać swoim dzieciom odpowiednią wiedzę w tym zakresie. A jeśli sami jej nie posiadają? Terlikowska radzi, aby sięgnąć wtedy do poradników, dostępnych choćby w księgarniach katolickich. 

 

 

Reklama
Reklama

Polecane wideo

fot. iStock
fot. iStock

Polecamy również

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama

Najpopularniejsze

Reklama