Reklama
Reklama

Boli cię kręgosłup? Spróbuj metody McKenzie'go

Boli cię kręgosłup? Spróbuj metody McKenzie'go fot. Thinkstock

Anna Kowalska

12grudnia2014

Godziny spędzone przed komputerem w jednej pozycji. Do siłowni daleko. Jogging w taką pogodę też odpada. A potem... boli kręgosłup. Koniec z tym!

Modna teraz na świecie Metoda McKenzie'go (fizjoterapeuty z Nowej Zelandii) obiecuje szybką poprawę kondycji i zmniejszenie bólu kręgosłupa. Ćwiczenia są dziecinnie proste, ale żeby zadziałały, jest jeden warunek - trzeba je wykonywać regularnie. Po co? A na przykład po to, by wytrzymać te godziny przy wigilijnym stole:)

Kilka ćwiczeń Metodą McKenzie'go:

1. Połóż się w na brzuchu na macie (albo dywanie). Zegnij ręce w łokciach (dłonie na wysokości klatki piersiowej). Wyprostuj ręce i na nich utrzymaj cały ciężar - niech tułów i dolna część pleców są maksymalnie rozluźnione. Wytrzymaj tak 1-2 sekundy, a potem wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie 10 razy.

2. Połóż się na prawym boku. Unieś lewą nogę i lewą rękę kilka centymetrów nad podłogę. A teraz wyobraź sobie, że znajdujesz się na tarczy wielkiego zegara. Twoja głowa jest na godzinie 12, a nogi na 6. Przesuń wyprostowaną lewą nogę lekko do tyłu, tak aby znalazła się na godzinie 5, a lewą rękę skieruj w stronę głowy, tak aby znalazła się na godzinie 11. Staraj się jak najmocniej wyprostować i rozciągnąć lewą nogę. Wytrzymaj w takiej pozycji kilka sekund i opuść nogę i rękę na podłogę. Wykonaj 5 powtórzeń. Potem zmień strony ciała.

A jeśli często boli cię kark, spróbuj tego bardzo prostego ćwiczenia metodą McKenzie'go. Naprawdę nie wymaga zbyt wiele wysiłku i można go robić wszędzie.
Zobacz, jak wykonać go prawidłowo:

źródło: YT, wformie24.pl

l
Reklama

Polecamy również

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama

Najpopularniejsze

Reklama