Reklama
Reklama

Jakie są korzyści jedzenia komosy ryżowej?

Jakie są korzyści jedzenia komosy ryżowej? fot. istock.com

Katarzyna Lemanowicz

01marca2019

Wybrałyśmy 8 najważniejszych powodów dla których warto ją jeść

Quinoa, komosa ryżowa, ryż peruwiański lub pseudozboże, wykazuje szereg właściwości zdrowotnych oraz odżywczych potwierdzających tylko to, że naprawdę warto wprowadzić ją do swojej diety. Znana jest od… wieków, kiedyś była podstawowym składnikiem większości posiłków. Wybrałyśmy 10 podstawowych i tych najważniejszych korzyści zdrowotnych. Sprawdź poniżej…:

BIAŁKO

Ma go więcej, niż jakiekolwiek inne zboże, mniej więcej około 12-16g/100g produktu. Dodatkowo, co ważne białka roślinne są uważane za te z wysoką wartością odżywczą, ponieważ zawierają wszystkie niezbędne aminokwasy dla człowieka w odpowiednich proporcjach.

IDEALNA DLA WEGAN

Ze względu na wysoki poziom białka roślinnego, które jest konieczne w uzupełnieniu diety wegańskiej.

ZAPOBIEGA CHOROBOM

Komosa ryżowa wykazuje właściwości zapobiegające rozwojowi nowotworów, między innymi: raka piersi, a także cukrzycy typu 2 i chorób układu krążenia. Komosa ryżowa zawiera sporo magnezu i wapnia, które wzmacniają i działają przeciwzapalnie.

ZAWIERA ZŁOŻONE WĘGLOWODANY

Jest ich idealnym źródłem, świetnie sprawdzi się jako wzbogacenie sałatek, konkretnych dań, ale też deserów, czy śniadania. Dzięki złożonym węglowodanom czujesz się dłużej syta i nie pojadasz, co w konsekwencji odchudza ;).

ZAWIERA DOBRE TŁUSZCZE

Choć zawiera ich sporo, to są one dobrej jakości. Komosa ryżowa ma w swoim składzie głównie wielonienasycone kwasy tłuszczowe: omega 3 i 6. Są one niezbędne dla naszego organizmu, ponieważ nie jesteśmy w stanie ich sami wytwarzać.

MNÓSTWO BŁONNIKA, SKŁADNIKÓW MINERALNYCH I WITAMIN

Aż 15g/100g komosy ryżowej to błonnik, dzięki któremu czujemy się syte, który działa cuda na nasz układ trawienny – poprawia znacząco jego funkcjonowanie. Quinoa zawiera sporo żelaza, wapnia, potasu, magnezu, fosforu, cynku, manganu, miedzi, a także witamin z grupy B, C i E.

JEST BEZGLUTENOWA

Dlatego jest idealna dla osób borykających się z celiakią, czy tych którzy z innych powodów, nie mogą spożywać glutenu. Z komosy ryżowej możemy przygotować niemal wszystko.

ŁAGODZI ZAPARCIA

A to wszystko za sprawą sporej ilości błonnika.

Jak gotować komosę ryżową?

Przede wszystkim, umyj ją przed gotowaniem – kilkukrotnie przelej ją na sitku ciepłą wodą. Quinoa zawiera saponiny, które, jeśli jej nie umyjemy, mogą dawać gorzki smak. Następnie gotuj komosę przez około 15 minut.

Reklama

Polecamy również

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama

Najpopularniejsze

Reklama