Reklama
Reklama

5 sposobów na wytrwanie w noworocznych postanowieniach

5 sposobów na wytrwanie w noworocznych postanowieniach fot. Shutterstock

Jeżeli jednym z nich są regularne ćwiczenia, mamy dla ciebie kilka wskazówek!

Czy wiesz, że tylko 8% z nas realizuje postanowienia noworoczne? Na szczęście jest kilka prostych i skutecznych sposobów, które pomogą ci wytrwać w zamierzonych planach. Tym razem wszystko się uda!

 

1. Znajdź kompankę do ćwiczeń

Czy silną wolę można „wyrzeźbić” mięśnie? Oczywiście! Samokontrola w tym przypadku ma kluczowe znaczenie. Może się zdarzyć, że po kilku lub kilkunastu wizytach na siłowni dopadnie cię kryzys motywacyjny. To całkowicie naturalny stan, któremu nie musisz się poddawać. Dobrym rozwiązaniem będzie wtedy trening z koleżanką. Nie dość, że bieganie na bieżni umilicie sobie nawet krótką rozmową, to jeszcze będziecie wzajemnie się motywować i podnosić sobie wspólnie poprzeczkę. Jest niewielkie ryzyko, że kryzys motywacyjny przydarzy się dwóm osobom jednocześnie.

Dochodzą jeszcze ważne czynniki psychologiczne – odpowiedzialność za drugą osobę i niechęć porażki. Kiedy odwołasz trening z koleżanką, nie dość, że okazujesz słomiany zapał, to jeszcze ją dodatkowo zdemotywujesz. W końcu miałyście ćwiczyć razem! Nawet kiedy niechętnie wyjdziesz z domu, pod koniec treningu nie będziesz tego żałować.

 

 

2. Zadbaj o odpowiednie posiłki przed i po treningu

Dziś wiele osób żyje w stresie lub ciągłym pędzie, nie ma czasu na przygotowanie posiłków okołotreningowych i je cokolwiek, co wpadnie w ręce. Takie podejście nierzadko sprawia, że już w trakcie treningu nagle „odcina nam prąd”, co działa niezwykle demotywująco i niekiedy prowadzi do rezygnacji z aktywności. Nie tędy droga! Zawsze miej przy sobie choćby batony proteinowe, dzięki którym odzyskasz siły i zregenerujesz organizm. Zwróć jednak szczególną uwagę na ich skład – nie mogą zawierać cukrów prostych, syropu glukozowo-fruktozowego ani innych sztucznych substancji.

 

Jak wybrać mądrze?

Batony proteinowe z linii Protein by Bakalland BA! są rekomendowane przez dietetyków i trenerów, ponieważ zawierają wyłącznie naturalne składniki. Przeznaczone są dla osób różnorodnie aktywnych – nie tylko dla budujących masę mięśniową.

Przed intensywnym treningiem szczególnie polecany jest baton proteinowy Protein by Bakalland BA! Before Intensive Workout, który oprócz łatwo przyswajalnego białka serwatkowego ma w składzie kolagen, kreatynę, beta-alaninę, naturalny ekstrakt z korzenia żeń-szenia, naturalny błonnik z korzenia cykorii oraz maltitol, czyli naturalny słodzik. Połączenie tych składników zwiększa wydolność podczas treningu oraz przyspiesza regenerację. Liczy się nie tylko działanie, lecz także smak – baton z dodatkiem chrupiących orzeszków ziemnych, migdałów i oblany czekoladą z pewnością doda ci pozytywnej energii!

Równie doskonałą opcją przed treningiem jest wersja Protein by Bakalland BA! Best Before Training, która zawiera białko serwatkowe, chrupiące ziarna kakaowca, czekoladę, a także kreatynę, ekstrakt z żeń-szenia, taurynę oraz słodki maltitol. Koniec z zadyszką przy każdym kroku!

 

A co jeść po treningu?

Tu odpowiednią przekąską będzie baton proteinowy Protein by Bakalland BA! After Training Recovery z dodatkiem bananów, prażonych orzeszków ziemnych i oblany czekoladą. Zawartość białka serwatkowego, kreatyny, beta-alaniny oraz ekstraktu ze skrzypu polnego przyspieszy regenerację, a także zadba o stawy i skórę.

Jesteś aktywna przez cały tydzień? Możesz pozwolić sobie na baton Protein by Bakalland BA! Be Active And Keep Fit! Składniki takie jak L-karnityna, tauryna, kolagen, ekstrakt z żeń-szenia i zielonej herbaty aktywnie spalają tłuszcz, rewitalizują i poprawiają nastrój!

Dlaczego białko obok węglowodanów jest tak ważne w diecie osób aktywnych? Oddajmy głos ekspertowi:

„Każda komórka naszego ciała składa się z białka. To fundament organizmu niezbędny do prawidłowego rozwoju. Zapotrzebowanie na ten składnik pokarmowy jest zależne od płci, masy ciała, aktywności fizycznej oraz innych indywidualnych uwarunkowań. Przyjmuje się, że powinno ono wynosić od 0,8-1,5 g/kg masy ciała, ale u osób aktywnych fizycznie zapotrzebowanie na ten składnik może być zwiększone i przesuwać się do prawej strony widełek, a nawet wykraczać poza nie. Jednak nie tylko wzmożona aktywność fizyczna wymaga większej podaży białka. Nasze dzieci w okresie dorastania również potrzebują odpowiednio zwiększonej dawki protein, aby prawidłowo się rozwijać i uniknąć zaburzeń w organizmie” – mówi Jakub Mauricz, dietetyk sportowy.

 

 

3. Pochwal się sukcesami – to zobowiązuje!

Często obserwujesz znajomych lub celebrytów w mediach społecznościowych, zazdroszcząc im motywacji do ćwiczeń i utrzymywania pięknej sylwetki? Sukces jest na wyciągnięcie ręki również dla ciebie! Jednym ze sposobów na wytrwanie w postanowieniu jest udostępnianie postępów w mediach społecznościowych. Jeżeli podzielisz się aktywnością, znajomi zaczną ci kibicować. A być może znajdziesz kompanów do wspólnych ćwiczeń? To świetna motywacja, by się nie poddawać!

Poza tym, przeglądając swoje zdjęcia sprzed kilku lub kilkunastu miesięcy, zobaczysz, jak długą drogę przeszłaś. Czas szybko mija – mogłaś przez te miesiące leżeć na kanapie albo wziąć sprawy w swoje ręce. Efekty z pewnością są świetną motywacją! Pamiętaj: jeżeli lenistwo wchodzi w nawyk, to treningi również.

 

 

 

4. Ustal nagrody za wysiłek

Każda z nas motywuje się w inny sposób, ale wszystkie mamy swoje słabości. Za sumienny trening należy się nagroda. Co prawda zjedzenie kilku kawałków tortu czekoladowego sprawi, że ćwiczenia stracą nieco sens, ale słodki i naprawdę pyszny baton proteinowy to nie grzech, a nawet konieczność! Innymi nagrodami mogą być na przykład relaks w saunie po pływaniu, nowy krem ujędrniający do ciała lub odprężający masaż.

 

 

5. Zapobiegaj nudzie

Zależnie od sposobu, w jaki trenujesz, możesz znaleźć odpowiedni wspomagacz dla zabicia czasu. Podczas treningu w domu na rowerku stacjonarnym możesz obejrzeć ulubiony serial lub posłuchać energetycznej muzyki. Biegając w terenie, zmieniaj trasy i poznawaj nowe zakamarki miasta. Znudziło ci się podnoszenie ciężarków na siłowni? Spróbuj ćwiczyć z własnym obciążeniem lub udaj się na zajęcia fitness.

Jest wiele sposobów na pokonanie rutyny. W końcu trening ma być przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem!

 

 

 

Materiał partnera

l
Reklama

Polecamy również

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama

Najpopularniejsze

Reklama