Reklama
Reklama

5 sprawdzonych sposobów na cellulit

5 sprawdzonych sposobów na cellulit 5 sprawdzonych sposobów na cellulit / fot. iStock

Lena Sikor

14stycznia2018

Niestety, "magiczne" kremy to mit

Według Journal of American Academy of Dermatology, cellulit jest miejscowym metabolicznym zaburzeniem tkanki podskórnej, które powoduje zmiany, wyglądające jak fałdy i guzki skórne - tak zwana "pomarańczowa skórka".

Istnieje wiele mitów na temat cellulitu. Najczęściej spotykane:

#1. Niewiele kobiet się z nim zmaga (prawda - aż 80-98% kobiet);

#2. Najczęściej dotyka kobiet, które mają nadwagę (prawda - cellulit mają nawet supermodelki);

#3. Drogie kremy i zabiegi kosmetyczne to niezawodny sposób na brak cellulitu (prawda - liposukcja może tylko pogorszyć stan skóry).

Dr Mary Anne Luciano-Amon z Philippine Dermatological Society tłumaczy: "W rozwoju cellulitu dużą rolę odgrywają predyspozycje genetyczne." Jeśli twoja mama zmaga się z pomarańczową skórką, to są szanse, że ty również będziesz to robić. I chociaż reklamują wiele środków i zabiegów, prawdą jest taka - nie istnieje taki magiczny produkt. Nie można całkowicie pozbyć się cellulitu, ale istnieją sposoby na jego zmniejszenie.

#1. Obserwuj, co jesz

Twoje pożywienie odgrywa ogromną rolę. "Dieta o zbyt wysokiej zawartości węglowodanów prowadzi do hiperinsulinemii i sprzyja lipogenezie, zwiększając całkowitą zawartość tłuszczu w organizmie", tłumaczy dr Luciano-Amon. Czy twoje BMI jest powyżej normy? Czy węglowodany i słodycze stanowią podstawę twojej diety? Spróbuj zamienić słodycze na coś zdrowszego, najlepiej pochodzenia roślinnego.

#2. Uelastyczniaj swoją skórę za pomocą ćwiczeń

"Możesz zmniejszyć cellulit tonizując i ujędrniając ciało", mówi trener Roy Patrick Mallari. Jeśli chcesz uzyskać najlepsze wyniki, wypróbuj ćwiczenia oporowe połączone z treningiem HIIT. "Najważniejszy jest dobry i wymagający program treningowy", przekonuje Mallari. W przypadku cardio, zaleca się zmienną intensywność ćwiczeń. Podczas treningu siłowego skup się na ruchach, które wzmacniają ścięgna ud, pośladki i biodra.

#3. Popraw krążenie

Siedzący tryb życia może prowadzić do zmian w obszarach podatnych na cellulit, takich jak uda i pośladki. "Dłuższe okresy siedzenia lub stania mogą utrudniać prawidłowy przepływ krwi", mówi dr Luciano-Amon. Zacznij od cogodzinnego rozciągania, regularnego masowania i rozpieszczania się ciepłym prysznicem wieczorem, aby poprawić krążenie.

Złe wieści dla palaczek: twoje przyzwyczajenie do papierosów zmniejsza przepływ krwi w naczyniach krwionośnych i przyczynia się do powstania cellulitu. Kolejny powód do rzucenia palenia.

#4. Odstresuj się

Stres może prowokować powstawanie cellulitu. Oprócz regularnych treningów (patrz #2), wypróbuj ćwiczenia, polegające na głębokim oddychaniu, a także medytację i relaksację. Pij również więcej czystej wody.

#5. Pokochaj swoje ciało

Pamiętaj, że nawet regularne treningi, odpowiednia dieta, czy drogie kremy oraz zabiegi nie mogą całkowicie wyeliminować cellulitu - za względu na genetyczne usposobienie i nieuchronne czynniki, takie jak ciąża lub starzenie się. Uwierz, że jesteś piękna! Z cellulitem i bez niego.

 

 

Źródło: cosmo.ph

l
Reklama
1. Madonna
1. Madonna

Polecamy również

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama

Najpopularniejsze

Reklama