Reklama
Reklama

6 najgorszych (i najsmutniejszych) mitów o zdrowym odżywianiu

6 najgorszych (i najsmutniejszych) mitów o zdrowym odżywianiu 6 najgorszych (i najsmutniejszych) mitów o zdrowym odżywianiu / fot. Getty

Lena Sikor

09lipca2017

#3 to cios prosto w serce...

#1. Sól morska jest zdrowsza od zwykłej soli kuchennej

To jeden z najczęstszych mitów. Podstawowe różnice to smak, konsystencja i obróbka. Sól kuchenną wydobywa się w kopalni, a sól morską dzięki odparowaniu wody morskiej. Zawartość sodu jest mniej więcej taka sama - 2300 mg w jednej łyżeczce.

Sól morska promowana jest przez zwolenników zdrowia, ponieważ oprócz sodu zawiera również inne minerały, takie jak magnez, wapń, cynk i żelazo. Ale prawda jest taka, że występują w tak niewielkich ilościach, że nie mają wpływu na organizm - zdecydowanie lepiej poszukać zdrowszych źródeł. Poza tym, wybierając sól morską ​​pomijasz jod, który jest istotnym składnikiem regularnej soli kuchennej. Jest ważny dla organizmu, ponieważ wspomaga regulowanie hormonów.

#2. Jedzenie jogurtów to sposób na problemy z jelitami

Zanim postanowisz napisać, jak bardzo nie mamy racji - pozwól, że wyjaśnimy. To prawda, że ​​jogurt zawiera korzystne bakterie (Lactobacillus acidophilus), które świetnie wpływają na pracę jelit. W tym nie ma żadnego fałszu! Uciążliwym faktem jest to, że jogurty zazwyczaj zawierają ogromne ilości cukru, który utrzymuje przy życiu niezdrowe bakterie jelitowe, a jest ich więcej niż zdrowszych odpowiedników.

Nadmiar cukru w ​​końcu pogorszy stan twoich zębów. Więc zanim sięgniesz po ulubione jogurty, sprawdź składniki. Albo zacznij je robić sama!

#3. Masło orzechowe to zdrowa przekąska

Masło orzechowe jest pyszne - to fakt. A ty prawdopodobnie czytałaś, że jest również super zdrową przekąską nawet podczas odchudzania, więc masz kilka słoików w zapasie.

Zanim się załamiesz, że wszystko stracone, musisz poznać pewne fakty. Masło orzechowe rzeczywiście jest zdrowe, a jednonienasycone kwasy tłuszczowe (MUFA) naprawdę mogą pomóc w utracie wagi. Więc co jest nie tak? Zwykłe opakowanie, które kupujesz w sklepie, nie jest zrobione wyłącznie z orzeszków ziemnych. Większość maseł orzechowych to wysoko przetworzona żywność, zawierająca ogromne ilości cukru oraz tłuszczów trans. Więc jeśli naprawdę chcesz, żeby masło orzechowe było obecne w twoim życiu - bez szkody dla ciała i zdrowia - poszukaj naturalnej wersji.

#4. Gorzka czekolada wspomaga spalanie tłuszczu

Niestety, cieszenie się wszystkimi korzyściami zdrowotnymi wynikającymi z jedzenia czekolady jest bardziej skomplikowane.

Badania wykazują, że polifenole wspomagają spalanie tłuszczu i obniżają ciśnienie krwi. Jednak czy zastanawiałaś się nad tym, jak bardzo przetworzona jest twoja czekolada? Im bardziej, tym mniej magicznych składników. Typowe opakowanie ma do 77% mniej składników odżywczych, ponieważ do kakao dodano środek alkalizujący w celu zmniejszenia kwasowości. Aby rzeczywiście czerpać korzyści zdrowotne z gorzkiej czekolady, musiałabyś poszukać takiej, która zawiera 70% kakao lub więcej.

#5. Spożywanie selera prowadzi do deficytu kalorii, co z kolei powoduje utratę wagi

Zacznijmy od wyjaśnienia niezwykle popularnej koncepcji "ujemnych kalorii", która rządzi w internecie. Chodzi o to, że niektóre potrawy mają tak mało kalorii, że proces żucia i trawienia powoduje ich deficyt, co ostatecznie prowadzi do utraty wagiSeler zwyczajny znajduje się na liście produktów należących do tej kategorii. Ma tylko 10 kalorii, ponieważ jego skład to głównie celuloza. Realistycznie rzecz biorąc, połowę kalorii trzeba przeznaczyć na to, aby go strawić!

Jednak badania opublikowane w American Journal of Clinical Nutrition sugerują, że efekty termiczne (wzrost metabolizmu po jedzeniu) mogą być nawet niższe po posiłkach o wysokiej zawartości błonnika (m.in. seler). Oczywiście jest to bardzo zdrowa przekąska, ale nie jest to magiczny produkt, dzięki któremu szybko schudniesz. Jeśli jesz, spożywasz kalorie. Kropka.

#6. Wybierając żywność bezglutenową, jesz zdrowiej

Dietetyk najprawdopodobniej przepisze dietę bezglutenową pacjentom, wrażliwym na gluten lub chorym na celiakię. Białko znajdujące się w ziarnach pszenicy, jęczmienia i żyta - gluten - nie szkodzi twojemu organizmowi, chyba że należysz do kategorii wymienionych powyżej.

Odstawiając gluten, możesz niepotrzebnie doprowadzić do braku niezbędnych witamin, błonnika i minerałów, których potrzebuje twój organizm. Pamiętaj więc, że dieta bezglutenowa nie jest dietą odchudzającą.

 

 

Źródło: cosmopolitan.in

Reklama
Reklama
Poznaj Juliannę - to cukiernik z si...
Poznaj Juliannę - to cukiernik z siedzibą w Berlinie, który tworzy unikalne ciasta przy użyciu jedynie surowych, wegańskich składników.   Ciastka Julianny mają najbardziej niepowtarzalne wzory, często wyposażony w piękne bukiety kwiatów. Każdy tort jest wykonany z ogromną dokładnością, i jest w nich tak wiele szczegółów, że aż trudno uwierzyć, że są jadalne! Obejrzyj je i spróbuj się nie oblizać w trakcie ;)   fot. culinarydots.com

Polecamy również

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama

Najpopularniejsze

Reklama