Reklama

10 prostych patentów na szczęście

10 prostych patentów na szczęście 10 prostych patentów na szczęście/ Fot. Getty Image

Anna Majcher

15lipca2017

Nawet nie zauważysz, kiedy zaczniesz promieniować ze szczęścia

1. Pielęgnuj w sobie lenia

Tempo współczesnego życia sprawia, że jesteś ciągle napięta, a w twojej głowie kłębią się dziesiątki myśli. Nawet kiedy masz wolną chwilę, myślisz o wszystkim, co musisz zrobić, o tym, co powinnaś była powiedzieć pięć minut temu, albo o stresie, który czeka cię jutro. Dlatego tak bardzo ważne jest, żebyś potrafiła wygospodarować trochę czasu, by się wyciszyć i odciąć od tego wszystkiego. Każdego dnia znajdź więc co najmniej kwadrans tylko dla siebie. Rano albo wieczorem – wtedy, kiedy najbardziej potrzebujesz relaksu. Możesz medytować, położyć się na podłodze i rozluźnić mięśnie, wykonywać ćwiczenia oddechowe albo siedzieć z kubkiem herbaty i patrzeć w okno czy wpatrywać się w płomień świecy. Jedyne, co masz robić, to robić... nic. Po kwadransie takiego oczyszczającego leniuchowania poczujesz, jak wracają ci siły i chęć do życia.

2. Szukaj jasnych punktów

Już Polyanna wiedziała, że sekret prawdziwego szczęścia tkwi w szukaniu jasnych punktów w życiu – takich jak komplement pod adresem twojej bluzki albo świetna piosenka, którą usłyszałaś w radiu. Od dziś zwracaj uwagę na wszystkie miłe, słodkie rzeczy, które ci się przytrafiają. Najlepiej zapisuj je co wieczór przed snem – co najmniej pięć każdego dnia. To pomoże ci zasnąć w dobrym nastroju. Inny sposób na poprawę samopoczucia: graj z przyjaciółką w „nowe lub dobre”. Poproś ją, by zawsze gdy rozmawiacie, opowiadała ci o jednej nowej albo dobrej rzeczy, jaka ją tego dnia spotkała. Potem opowiedz o swojej – i życie od razu wyda ci się fajniejsze.

3. Spędzaj czas z tymi, których lubisz najbardziej

Badanie przeprowadzone na amerykańskim Uniwersytecie Illinois wykazało, że szczęśliwi ludzie mają silniejsze związki uczuciowe i towarzyskie niż ci, którzy czują się nieszczęśliwi.

4. Jedz śniadania

Dietetycy są zgodni: zjedzenie śniadania to najważniejsza rzecz, jaką możesz zrobić dla swego nastroju. Jeżeli opuścisz poranny posiłek, nie będziesz czuła się dobrze, bo twemu organizmowi zabraknie energii. Dlatego jedz co rano śniadania zawierające zarówno białko (jaja, mleko lub jogurt), jak i węglowodany (owoce, tosty albo płatki).

5. Poświęć się czemuś

Nie, nie chodzi o to, że masz zostać męczennicą – mówimy o sytuacjach, kiedy coś cię tak pochłania (czytanie, malowanie, ćwiczenia), że zapominasz o całym świecie. Naukowcy zwą to „przepływem” – to stan, w którym jakaś czynność całkowicie cię absorbuje, ponieważ stanowi wyzwanie, sprawia ci przyjemność i przynosi satysfakcję. Im częściej wpadasz w ten przyjemny trans, tym radośniejsza jesteś. Znajdź więc sobie coś ekscytującego, np. pasjonujący sport, czytanie thrillera, naukę nowego języka czy jakiś rodzaj twórczości i wkręć się w to na maksa. Kiedy w końcu się oderwiesz, ze zdziwieniem zauważysz, że świat nadal istnieje, a ty jesteś po prostu totalnie szczęśliwa!

 

via GIPHY

6. Zrób coś inaczej

Uwierz nam: nawet niewielkie zmiany w codziennym kieracie zadziałają na ciebie ożywczo. Każdy drobiazg, który wytrąca cię z rutyny, działa jak orzeźwiający prysznic i pozwala ci zwiększyć poczucie świadomego uczestnictwa we własnym życiu. A to czyni cię szczęśliwszą. Idź więc na basen przed pracą zamiast po niej, obetnij włosy albo je przefarbuj lub chociaż przestaw łóżko na drugą stronę pokoju. Albo wstań w tygodniu pół godziny wcześniej i przygotuj sobie odświętne śniadanie: z tostami, kawą ze śmietanką i kawałkiem czekolady na deser. Mmm, świat od razu pojaśnieje!

7. Rzucaj sobie wyzwania

Psychologowie twierdzą, że przekształcenie nudnych zadań w specjalne wyzwania może sprawić, że życie wyda ci się radośniejsze. Oto kilka pomysłów na początek: postaraj się skończyć projekt dzień przed terminem, spraw, żeby do lunchu szef trzy razy się uśmiechnął, albo dodaj gazu, żeby pościelić łóżko dwa razy szybciej niż zwykle.

8. Ćwicz w towarzystwie

Na pewno wiesz już, że ćwiczenia fizyczne poprawiają humor. Najnowsze badania wykazały, że uprawianie sportu w obecności innych ludzi – bieganie w parku, ćwiczenie koło kogoś na przyrządach w siłowni – polepsza nastrój jeszcze bardziej niż robienie tego w samotności. Nawet jeśli nie rozmawiasz z tymi, którzy trenują obok ciebie, obserwowanie ich inspiruje cię, żeby ćwiczyć dłużej i intensywniej. Wtedy też bardziej się angażujesz w to, co robisz,
a to z kolei poprawia twój nastrój.

9. Oczekuj najlepszego

Amerykańscy naukowcy odkryli, że najbardziej szczęśliwi są ci ludzie, którzy mocno wierzą, że ich pragnienia się spełnią. Nie chodzi o to, że ich życzenia rzeczywiście częściej stają się rzeczywistością – oni są radośniejsi, bo wierzą w swoją szczęśliwą gwiazdę. Jak widać, kluczem do pełnego radości życia jest pozytywne myślenie – przestaw się więc na nie już od dzisiaj.

10. Płacz

Tak, dobrze przeczytałaś, płacz może poprawić ci nastrój. Okazuje się, że łzy oczyszczają organizm z substancji, które gromadzą się w nim w wyniku stresów, jakie codziennie przeżywasz. Jeśli jesteś tak napięta, że nie możesz nawet płakać, wypożycz jakiś stuprocentowy wyciskacz łez (nasze ulubione to „Czułe słówka”, „Leon” i „Miasto aniołów”). Tylko wcześniej przygotuj sobie wielką paczkę chusteczek!

Reklama
Reklama

Polecane wideo

Widziałyśmy już wiele śmiesznych et...
Widziałyśmy już wiele śmiesznych etui na telefon w sklepach, ale te są naprawdę zwariowane! Sprawdź, o które chodzi!  

Polecamy również

Skomentuj
Reklama
Reklama

Najpopularniejsze

Reklama