Reklama

Cierpisz na „niedoczas”? Wiemy, jak znaleźć czas na wszystko...

Cierpisz na „niedoczas”? Wiemy, jak znaleźć czas na wszystko... Cierpisz na „niedoczas”? Wiemy, jak znaleźć czas na wszystko...fot: Getty Image

Anna Majcher

21grudnia2016

W gorączce przedświątecznej pędzisz na łeb, na szyję a doba wydaje się za krótka? Oto sposoby, jak ją rozciągnąć!

Zmień swoje podejście 

Stresować się, że zostałaś zaproszona na dwie imprezy tego samego wieczoru? Pomyśl: „Czy to nie niesamowite, że mam aż tak wielu przyjaciół?”. Laura Vanderkam, amerykańska ekspertka od zarządzania czasem, autorka książki „I Know How She Does It”, zapewnia, że przewartościowanie swojego niepokoju w podekscytowanie naprawdę działa. Potwierdzeniem tej tezy może być badanie przeprowadzone na Duke University w Stanach Zjednoczonych. Jego uczestnicy zaraz po tym, jak pomyśleli o dwóch konkurujących ze sobą zadaniach, z którymi przyszło im się zmierzyć, mieli krzyknąć trzy razy: „Jestem podekscytowany!”. Jak się okazało, poczuli się wtedy tak, jakby mieli więcej czasu, niż to miało miejsce wcześniej. Cudownie!

Zrób porządną listę zadań do wykonania

Posiadanie miliona list „to-do” – niezliczonych notatek na post-itach przyklejonych do monitora czy dziesiątek przypomnień ustawionych w telefonie – wcale nie jest pomocne. Potrzebujesz dwóch list. Jedna powinna zawierać zadania przewidziane na dany dzień: pięć albo więcej rzeczy, które musisz zrobić. Ta druga jest na zadania i cele długoterminowe lub związane z twoimi aspiracjami, takie jak studia MBA, remont mieszkania czy uporządkowanie twojej garderoby. Możesz zarządzać nimi, używając Wunderlist, Todoist czy Any.do, aplikacji, które pozwolą ci pogrupować listę zadań według kategorii (praca, rodzina, podróże), ustawić przypomnienia i dzielić zadania z innymi użytkownikami.

 

via GIPHY

Rezerwuj czas na wszystko

„Niepokój związany z kwestiami dotyczącymi czasu jest zazwyczaj wynikiem braku poczucia kontroli”, wskazuje Morgenstern. „Niewiedza na temat tego, kiedy coś zrobisz, jest pożywką dla twoich obaw”. Dlatego wpisz do kalendarza wszystkie zadania, które przed tobą stoją. Zatrzymaj się nad każdym i zadaj sobie pytanie: ile czasu mi to zajmie? Następnie zarezerwuj odpowiedni czas w kalendarzu albo w aplikacji. „Zauważysz, kiedy przekroczysz bezpieczny limit zadań, jakie możesz na siebie wziąć” – mówi ekspertka. Pod koniec dnia przejrzyj, co z listy zadań udało ci się zrealizować z sukcesem i jakie wyzwania czekają cię następnego dnia. Nie udaje ci się zrobić tyle, ile byś chciała? Wypróbuj aplikację Balanced. Wprowadź informacje, co życzyłabyś sobie robić częściej (hmm, chodzić na siłownię) i jak często chciałabyś to robić (raz dziennie, dwa razy w tygodniu). Balanced będzie ci delikatnie przypominać, jeśli będziesz miała zaległości albo będzie cię chwalić za realizowanie celów. 

Zaplanuj przyjemności

Twój kalendarz nie jest stworzony tylko do planowania obowiązków. Zapisuj
w nim też przyjemności. „Czujemy się bardziej komfortowo, jeśli wypełniamy nasz plan dnia rzeczami, które chcemy zrobić” – mówi Vanderkam. Aby jak najlepiej wykorzystać czas, zapisz wszystkie ulubione aktywności, uszereguj je i umieść w kalendarzu. Ale nie czuj się zobowiązana, by zaliczyć każdą imprezę. „Jeśli coś nie daje ci radości, nie rób tego” – radzi ekspertka. Bycie zajętą powinno być dla ciebie czymś miłym!

 

Reklama
Reklama

Polecane wideo

"Sukienka dobra na wszystko", a na...
"Sukienka dobra na wszystko", a na pewno na sylwestra! Jakie kreacje będą najmodniejsze w tym roku? Oto nasze wybory! Fot. www.instragram.com/zaralovers

Polecamy również

Skomentuj
Reklama
Reklama

Najpopularniejsze

Reklama