Reklama

AVON – piękna historia.

AVON – piękna historia.

Jest rok 1992. Na rynku kosmetycznym pojawia się marka Avon Cosmetics Polska, a 5 lat później w Garwolinie do życia powołana zostaje spółka Avon Operations Polska, która obecnie jest jedną z największych i najnowocześniejszych fabryk kosmetyków z centrum dystrybucyjnym w Europie. Jednak historia samej marki Avon sięga jeszcze XIX wieku… Jesteście ciekawi tej opowieści? Zacznijmy więc od początku!

Reklama

Polecane wideo

Ponad  100 lat temu, bo w 1886 roku, obwoźny sprzedawca książek – David McConnell – zakłada firmę, która już od samego początku oferuje kobietom nie tylko wysokiej jakości produkty, lecz także możliwość finansowej samodzielności oraz rozwoju osobistego.  I choć biznesowy rynek należał wówczas przede wszystkim do mężczyzn,  księgarz jako pierwszą zatrudnia właśnie kobietę.

Pani P.F.E. Albee, bo to o niej mowa, rozpoczęła innowacyjną, jak na tamte czasy sprzedaż bezpośrednią i tym samym stała się pierwszą konsultantką firmy Avon, która ówcześnie nosiła nazwę California Perfume Company. Marka ta jako jedna z pierwszych dała szansę amerykańskim kobietom na zarabianie własnych pieniędzy, jeszcze na długo przed uzyskaniem przez nie praw do głosowania!

Dodatkowo wiele pań nie musiało już przemierzać wielu kilometrów do najbliższego domu towarowego czy drogerii, ponieważ Konsultantka Avon odwiedziła je w domu. Dzięki temu kobiety nie tylko mogły w łatwiejszy sposób kupić nowe kosmetyki, lecz także mogły liczyć na urodową poradę czy fachową opinię.

Dziś Avon to światowy lider na rynku kosmetycznym. Firma jest obecna w ponad 100 krajach na całym świecie, a oferowane produkty dystrybuowane są przez 5 milionów Konsultantek. W związku z tym w  roku 2005 w Suffern powstało nowoczesne Światowe Centrum Badań i Rozwoju. Celem centrum jest rozwój technologii w laboratoriach Avonu, przewidywanie przyszłych trendów w kosmetologii, opracowywanie formuł nowych produktów oraz wspieranie strategii marketingowych.

Jednakże Avon to nie tylko firma sprzedająca kosmetyki. Marka na co dzień wychodzi również naprzeciw potrzebom kobiet, a co za tym idzie, angażuje się w programy charytatywne do nich skierowane.

Reklama

Polecamy również

Skomentuj
Reklama
Reklama

Najpopularniejsze

Reklama